ظروف چوبی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ظروف چوبی
نوشته شده در سه شنبه 18 شهريور 1399
بازدید : 35
نویسنده : مینا ارمین نژاد

ظرف‌های چوبی
بهترین انتخاب برای ظروف دکوری آشپزخانه‌ای با سبک و سیاق چوبی این مدل ظرف‌هاست
توجه داشته باشید که برای

ساخت ظروف چوبی

ایرانی داشتن مهارت های لازم تراش کاری و به طور کلی خراطی به عنوان مهم ترین مبحث مورد توجه قرار می گیرد زیرا از مرحله ی اول تا لحظه ای که

ظروف چوبی

ایرانی به طور کامل ساخته می شود باید تمامی اقدامات به شکل کامل حرفه ای صورت پذیرد.

چوب ها دارای مرغوبیت و کیفیت بالا تری نسبت به سایر چوب های موجود در بازار هستند چرا که با توجه به سختی و مقاومت بالایی که دارند طبیعتاً تراش پذیری آن ها دشوار تر از سایر چوب ها با بافت کم تراکم می باشد، در نهایت محصول تولیدی از این

جنس چوب

با قیمت بالائی تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

نکات مهمی که در ساخت ظروف چوبی ایرانی باید به آن دقت داشت در مرحله اول نوع چوب مورد استفاده و گام دوم رنگ و روغن مورد استفاده می باشد.
به یاد داشته باشیم که:

ظروف چوبی ایرانی

در شرایط متفاوتی کاربرد دارند، برخی از آنها متناسب برای استفاده غذاهای گرم و برخی نیز برای دسر های سرد کاربرد دارند، این تفکیک غذایی میان ظروف چوبی ایرانی به واسطه میزان واکنش آن ها به دمای غذا می باشد.

بهترین گزینه در

رنگ آمیزی ظروف چوبی

ایرانی انتخاب روغن های خوراکی می باشد و مناسب ترین انتخاب از میان روغن های خوراکی، روغن گردو و روغن کنجد هستند دلیل این انتخاب هم ساده است زیرا این دو نوع روغن، قدرت نفوذ پذیری بیشتری به بافت های چوبی نسبت به سایر روغن های خوراکی دارند.

نمونه ای از ظروف چوبی

ظروف چوبی رنگی

ظروف چوبی از انواع چوب ها از جمله چوب گردو ، ،چوب لاله درختی ، چوب‌های جنگلی درختان اوجا و نارون، چوب بامبو ، چوب زبان گنجشگ و.... ساخته می­شوند که هرکدام از ویژگی­های ظاهری، رنگ، استحکام خاصی برخوردارند.

چنانچه به دکوراسیون خانه خود علقه دارید . حتما زندگی را دوست دارید.
انچه باعث

دکوراسیون آشپزخانه

مناسب می شود.تنها رنگ ، چیدمان ، وکابینت با طراحی زیبا نیست . و میتواند

ظروف آشپزخانه

هم در آن تاثیر بگذارد.
نگهداری و

تمیز کردن ظروف چوبی

نکته های ساده ای دارد که بهتر است انهارا بدانید.

ظروف چوبی زیبا

و خاص هستند و استفاده از مواد غذایی در این ظروف برای همه لذت بخش است. اما استفاده مداوم از آنها می تواند چوب را آسیب بزند، ترک بردارد، خشک شود و یا خش بردارد. با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای پاک کردن و

بازسازی ظروف چوبی

را بشناسید:

ٌٍ(سطح ظروف خود را به طور کامل با سمباده یا سیم ظرفشویی صاف کنید تا لکه ها و خراش های سطحی حذف شوند. سپس با پارچه ای کمی مرطوب روی آن پاک کنید تا خاک اره و خرده های باقی مانده را بردارید. سطح سمباده شده را با روغن خوراکی چرب کنید، روغن باید وارد بافت خشک چوب شود. مدتی صبر کنید تا روغن به خوبی جذب ظرف چوبی شما شود. حالا می توانید با

ظاهری جدید از ظرف

خود روبرو شوید!)

روغن خوش عطر ظروف چوبی ممنوع!
در مورد روغنی که برای ظروف چوبیتان استفاده میکنید بهتر است که روغن بدون بو باشد.
برای مثال اگر از روغن نارگیل استفاده کنید بی شک سطح چرب خوبی به شما میدهد ولی بوی نارگیل به ظرف منتقل شده و بعد از مدتی که از آن

ظروف

استفاده کنید بوی نا خوشایندی میدهد و حتی عطر و غذارا هم از بین میبرد (روغن های مایع خوراکی و روغن زیتون انتخابی عالی است.)


ظروف چوبی زیبا

داشتن

محصولات چوبی

در خانه همیشه حس خوبی را منتقل میکند. به طور کلی محصولات چوبی یکی از

محبوبترین متریال

ها در دنیاست و این محبوبیت به دلیل تنوع در رنگ و بافت ونوع آن است .
برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید سایت رادیمان را دنبال کنید و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

برای ضد عفونی کردن ظروف چوبی خود میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:
  1-درون ظرفی به نسبت یک به 20 مایع سفید کننده و آب بریزید و به مدت یک ساعت ظرف را در محلول رها کرده و بعد از آن ظرف را به مدت 15 دقیقه ظرف را در محلول آب و مایع ظرفشویی قرار دهید و بعد از انجام دادن تمام این مراحل ظزف را از محلول خارج کرده و با آب آن را بشوریدو حالا ظروف شما ضد عفونی شده است .

 2-روش بعدی که میتوانید برای

ضد عفونی ظروف چوبی

خود انجام دهید میتوانید محلولی از سرکه و آب درست کنید و ظروف خودرا به مدت 10 تا 15 دقیقه در محلول قرار دهید و حالا ظروف شما ضد عفونی شده است (و یا این که میتوانید باتکه پارچه ای که آن را اغشته به سرکه کرده اید به

سطح ظروف

خود بکشید و آن را ضد عفونی کنید.)

 3-و در این روش هم میتوانم لیمو را برای ضد عفونی کردن ظروفتان به شما معرفی کنم.(برای مثال شما میتوانید لیمو را برش داده و به نمک اغشته کنید و به سطح ظروفتان بمالید این کار مانند اسکراپ عمل میکند.آن را با آب گرم یشویید و بگذارید خشک شود.)

اگر می خواهید ظرف چوبی شما همیشه تازه و زیبا مانند روز اولش بماند، هر چند وقت این عملیات نوسازی را بر روی آن انجام داده و روغن زنی را ماهی یکبار یا بسته به میزان استفاده تان از ظرف، تکرار کنید. البته در بازار واکس های مخصوصی برای

جلا دادن ظروف چوبی

وجود دارد، برای استفاده آنها در

وسایل چوبی

نوع خوراکی واکس را تهیه کنید., و مانمونه ای از

واکس های خانگی

را به شما معرفی کردیم.

ظروف چوبی مدرن

اگر به خواهیم به طور کلی

ویژگی های ظروف چوبی

ایرانی را تیتر وار بیان کنیم به نمونه های زیر باید اشاره کرد:

   - کیفیت بالا
   - استفاده از مواد طبیعی در تولید محصول
   - جلای طبیعی
   - محافظت عالی
   - مقاوم در برابر لکه های ناشی از مواد غذایی
   - دارای استانداردهای بهداشتی لازم
   - سادگی و زیبایی

ظروف اشپزخانه چوبی

قابلیت عدم لکه پذیری و ماندگاری بالا در برابر حرارت :
این اتفاق بی شک در زندگی تمامی خانم ها افتاده است که ظروف آشپز خانه پس از شستشویی چند باره نیز بو می دهد و یا بر روی یکی از بشقاب های سرویس غذایی لکه های سیاهی وجود دارد که با قوی ترین مواد شوینده نیز پاک نمی شود.

ظروف چوبی ایرانی

قابلیت این را دارند که پس از استفاده های طولانی مدت نیز شکل ظاهری خود را حفظ نمایند. به بیان دیگر این گونه از ظروف آشپز خانه به هیچ عنوان لکه را بر روی سطح خود نمی پذیرند و با یک شستشوی ساده، تمیز و عاری از هر گونه لک می شوند.

علاوه بر مطالب عنوان شده باید گفت که ظروف چوبی ایرانی در برابر فشار آب گرم و سرد نیز مقاوم می باشد، به بیان ساده تر

انبساط و انقباظی

در زمان مواجه با آب با هر دمایی در این گونه از ظروف چوبی آشپزخانه صورت نمی پذیرد و در نتیجه هیچ گاه شکستگی هایی به این دلیل رخ نخواهد داد.
همچنین ظروف چوبی ایرانی از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت برخوردار هستند و اگر بخواهیم ساده تر در این باره مطالبی عنوان نماییم باید گفت که این گونه از ظروف چوبی آشپزخانه را می توان در شرایط کاملا سخت نیز امتحان کرد.

ظروف چوبی رنگی☻

ظروف چوبی شیک

در ظروف چوبی به مدت طولانی آب یا مایعات نگه ندارید . مواد غذایی که دارای رنگ هستند و لکه های سخت از خود به جای می­گذارند را به مدت زیاد در ظروف چوبی نگهداری نکنید از اجسام خشن و زبر برای

شستشوی ظروف چوبی

استفاده نکنید. از شوینده های ملایم مانند صابون برای شستن این ظروف استفاده کنید و آنها را در آب نخیسانید. برای بازسازی ظروف چوبی خود که جلا ی خود را از دست داده اند و یا دارای خط وخش شده اند از سنباده نرم استفاده کنید آنها را سمباده بزنید و سپس بشویید و خشک کنید.

ظرف میوه چوبی

کاسه چوبی سالاد

،جلا داده شده توسط روغن های ۱۰۰% گیاهی وخوراکی،این کاسه علاوه بر کاربرد در سرو سالاد جهت سرو میوه و… نیز کاربرد دارد.قابلیت شستشو با دست دارد ودر ابعاد گوناگون ساخته می شود.این محصول ضمن دارا بودن استعداد

کوری وکادویی بودن

، میتوان از آن به عنوان

ظروف چوبی وارگانیک

که آرامش را به محیط خانه و رستوران هدیه کرده و دوست دار محیط زست به حساب می آید.




:: برچسب‌ها: ظروف چوبی شیک , ظروف چوبی مدرن , ظروف چوبی زیبا , طراحی ظروف چوبی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: