همه چیز درمورد یک مبلمان خوب
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همه چیز درمورد یک مبلمان خوب
نوشته شده در دو شنبه 21 مهر 1399
بازدید : 38
نویسنده : مینا ارمین نژاد

 

 

همه چیز درمورد یک مبلمان خوب !! مبلمان در گذشته مختص به اقشار ثروتمند و خاص بود اما امروزه همه مردم در هر سطح اقتصادی با هر درامدی که باشند. حتما در منازل خود از مبلمان استفاده میکنند. و معمولا اگر درامدشان پایین باشد مبلمانی با قیمتی پایین تر میخرند. و اگر درامد خوبی و بالایی داشته باشند مبلمانی با قیمت بالاتر میخرند. پس نتیجه میگیریم مبلمان امروزه از اهمیت بالایی برخور دار است. و به عنوان کالای اساسی در اکثر منازل مورد استفاده قرار میگیرد که جلوه ویژه ای به هر خانه می بخشند. شما با انتخاب مبلمان شیک وجذاب قدم بلندی در جهت زیبا سازی منزل خود برداشته اید.

نکات دیگر که برای خرید یک مبل باید در نظر داشت

اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که انتخاب مبلمان خوب صرفاً انتخاب یک طرح زیبا با پارچه های رنگارنگ و جذاب نیست .بلکه شما باید خصوصیات و استانداردهای یک مبل را در نظر بگیرید و همچنین به ارتباط مبلمان با فضایی که در آن قراراست قرار بگیرد. باید مد نظرتان باشد اگر این موضوع را هنگام خرید نادیده بگیرید حتما گرفتار خواهید شد .اگر منزل شما کوچک است باید بیشتر به اندازه مبلمان دقت کنید زیرا مبلمان با اندازه های بزرگ فضای زیادی از منزل شما را اشغال میکند. و همچنین برعکس برای منازل با اتاق نشیمن بزرگ مبل های کوچک و جمع و جورمناسب نیست زیرا فضای زیادی را خالی میگذارند. و موضوع دیگری که باید به آن دقت شود درب ورودی است که مبلمان به راحتی از در یا راهروی ورودی منزلتان عبور کند.

کارایی مبلمان

موضوعی بعدی که باید به آن پرداخت کارایی مبلمان است قبل از انتخاب مبلمان خود باید به این نکته توجه داشته باشید. که قرار است مبلمان را در کدام فضای منزل یا محل کارتان قرار دهیدبرای مثال در اتاق نشیمن یا اتاق کار که قطعا در شکل و جنس و رنگی که میخواهید .در اتاق نشیمن استفاده کنید با اتاق کار متفاوت است.هنگام خرید حتما مبلمان را تست کنید یعنی روی مبل نشسته وفنر و اجزای ان را مورد بررسی قرار دهید. فنر های مبل نباید خیلی سفت باشند که چوب و فنر زیر آن را حس کنید و نه انقدر نرم که شما را در خود بگیرد و همچنین روکش های مبل باید جنس عالی و مرغوبی داشته باشند. شما میتوانید مبلمان را با رنگ دیوار، پرده یا فرش ها ست کنید و قبل از خرید درباره هماهنگی  رنگ ها مطالعه کنید. تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

مبلمان مدرن و شیک

 

دسته بندی مبلمان:

مبل ها به سه دسته تقسیم میشوند:

  • سلطنتی یا استیل
  • نیمه استیل
  • راحتی

 

مبل سلطنتی یا استیل :

مبل سلطنتی یا همان مبل استیل  است. که برای فضا های رسمی استفاده میشوند و ظاهر شیک و مجللی دارند.مبل های سلطنتی  یا همان استیل از چوب و پارچه و فوم ساخته میشوند و چوب استفاده شده برای این مبلمان معمولا از گردو، راش و گاهی اوقات چوب سفید است.در مبلمان سلطنتی برای زیبایی از منبت کاری استفاده میشود .که در قسمت تاج  دسته و پایه  به کار برده میشود. میزان مصرفی چوب در ساخت مبلمان سلطنتی بالاست به همین دلیل  دارای وزن زیادی هستند. که معمولا در نگاه اول عیب محسوب میشود. ولی به دلیل استفاده از چوب باعث افزایش عمر و مقاومت این نوع میشود.

مبل های سلطنتی  در ست های ۷ نفره و ۹ نفره عرضه میشوند.ست ۷ نفره شامل یک مبل دو نفره و یک مبل سه نفره  و دو عدد یک نفره است و ست ۹ نفره آن دو صندلی میزبان بیشتر از ست ۷نفره دارد

 

مبل سلطنتی لاکچری و زیبا

 

مبل نیمه استیل :

مبل نیمه استیل بین دو گروه مبلمان استیل و راحتی قرار می گیرد. این نوع مبل ها طراحی های متفاوت و زیبایی دارند. که منزل شما را دلنشین و جذاب میکنند. این نوع  نسبت به مبلمان استیل راحت تر هستند.  ودربرخی از این مبل ها هنر منبت کاری نیز دیده میشود. ودر رنگ و طرح های مختلف ساخته میشوند .این مدل مبلمان می توانند برای دکوراسیون های کلاسیک و مدرن مناسب باشند.

 

مدل مبل نیمه استیل زیبا

 

مبل راحتی:

مبل راحتی همانطور که از اسمش پیداست مبلی است. برا نشستن با ویژگی راحت بودن  این نوع مبل دارای نشیمن های نرم . ارتفاع کم و دسته های پهن  و همچنین بالشتی از جنس خود دارند. مهم ترین ویژگی هایی که مبل های راحتی دارند. حس راحتی و نرم بودن پشتی و نشیمن آن هاست که چنین مواردی در مبل های سلطنتی و نیمه استیل دیده نمیشود.مبل راحتی در مجموع وسیله‌ای با قابلیت انعطاف برای راحتی افراد است .که این موضوع باعث شده بیشتر افراد این مبل را به سایر مبل های دیگر ترجیح دهند.

 

مدل مبل راحتی شیک و جذاب




:: برچسب‌ها: مبل سلطنتی , مبل نیمه استیل , مبل راحتی , مبل نیمه استیل , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: