میز های اداری و کاربرد آن ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
میز های اداری و کاربرد آن ها
نوشته شده در سه شنبه 22 مهر 1399
بازدید : 40
نویسنده : مینا ارمین نژاد

 

 


میز اداری

امروزه اکثر افراد وقت خود را در سر کار و پشت میز سپری میکنند و فرقی نمیکند مدیر یا کارمند باشید به هرحال برای انجام دادن کار ها باید وقت خود را پشت میز بگذرانید.

پس باید میز  شما مناسب و طوری باشد که راحت باشید و باعث خستگی نشود. و همچنین کارایی شما را بالا ببرد و از کار کردن لذت ببرید.انتخاب نامناسب باعث میشود در طولانی مدت به ستون فقرات شما آسیب بزند. از این رو گروه بازرگانی رادیمان با طراحی  آرگونومیک مشکلاتی از قبیل آسیب به ستون فقرات و افت کارایی افراد را حل میکند.میز اداری گروه بازرگانی رادیمان  ارتفاع ان ها ۷۵ سانتی متری است. و فضای مناسبی برای پاها در نظر گرفته میشود  و همچنین توجه کافی روی طراحی ظاهری و زیبایی میز اداری دارد. وخاص و منحصر به فرد طراحی میکند.

این که می گوییم طراحی آرگونومیک به این منظور نمیباشد که هر میزی که طراحی آرگونومیک دارد برای شما مناسب است زیرا شما باید نیاز های خود راهم از یک میز اداری در نظر بگیرید. برای مثال شما قرار است رو میز خود کامپیوتر قرار دهید. باید توجه داشته باشید که ایا این میز برای شما مناسب است؟ ایا از فضای کافی برخور دار است؟بنابراین بهتر است فضای کافی روی میز کار خود داشته باشید. چون غیر از کامپیوتر وسایلی از جمله تلفن و پرینتر هم استفاده میکنید. و همچنین محل مناسبی برای عبور کابل ها داشته باشد. این ویژگی میز اداری شما را مرتب نگه میدارد.

میز های اداری شامل موارد زیر است:

-مدیریتی

– کارمندی

– منشی

– کار گروهی

– کنفرانس

– پذیرش(کانتر)

میز مدیریتی:

میز مدیریت همانطور که از نامش پیداست برای اتاق مدیریت یک داره یا شرکت در نظر گرفته میشود.

مهم ترین ویژگی هایی که یک میز مدیریت باید داشته باشد راحتی و عدم خستگی است زیرا مدیران ساعات زیادی را پشت آن سپری میکنند و مواردی مانند:

۱- اندازه میز مدیریت

۲-رنگ طرح

۳- ارتفاع

اندازه میز مدیریت:

میز ادرای یا مدیریتی معمولا از میز های کارمندی اندازه بزرگتری دارد.

به این دلیل که باقرار دادن کامپیوتر فضای کافی برای وسایل دیگر از جمله تقویم و لوگوی شرکت و… باشد.

رنگ و طرح میز مدیریت:

معمولا بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی اتاق هم خوانی داشته باشد.

و معمولا رنگ  های تیره بیشتر برای مدیریت استفاده میشود چون باعث میشود.توجه ناظرین را به خود جلب کند و همچنین طرح و فرم میز مدیریت با کارمندی متفاوت است

زیرا میز مدیریت یا میز اداری نباید ساده باشد و باید گیرایی خاصی داشته باشد به همین دلیل با اشکال خاص و زیبایی آن را  طراحی میکنند.

ارتفاع میز مدیریت:

میز مدیریت یا همان میز ادرای نباید ارتفاع زیادی داشته باشد. و همچنین نباید ارتفاع آن کم باشد زیرا باعث مشکلات جسمانی میشود .

باید بطوری باشد که فرد با راحت نشستن به تمام وسایل رو میز دسترسی داشته باشد. اما امروزه میز های مدیریتی در ارتفاع های قابل تنظیم طراحی میشود.

میز مدیریت

 

میز کارمندی:

شاید شما در هنگام خرید یک میز مناسب این سوال برایتان پیش آمده باشد. که چه میزی میتواند برای کارمندان شما مناسب باشد؟

یکی از مواردی که بسیار مهم است تا در هنگام خرید به آن توجه کنید. توجه به حوزه کاری شرکت و وظایف کارمندانی که قرار است برای آن ها میز تهیه کنید.برای مثال کارمندی که وظیفه آن رسیدگی به امور مشتریان است. خب طبیعتا در اینجا کارمند فقط به یک سیستم کامپیوتر و یک تلفن بیشتر نیاز ندارد.و میتوانید میز کوچکی برای آن طراحی کنید.ولی یک کارمند معمار که کار طراحی رابرعهده دارد. علاوه بر یک سیستم به فضای کافی برای قرار دادن برگه ها و لوازم تحریر خود نیاز دارد.            اولین موردی که در بازدید از یک فضای اداری به چشم می آید. میز کارمندی است که بر اساس اتاق طراحی میشود.که پرسنل و کارمندان یک شرکت یا دفاتر از آن استفاده میکنند.

میز منشی:

منشی شرکت کسی است که در ابتدای شرکت قرار میگیرد. و اولین کسی است که با مشتری دیدار میکند.

میز منشی باید دارای کشو های زیاد و معمولا سیستم کامپیوتر، دفتر یادداشت و لوازم تحریر بر روی آن قرار میگیرد.میز منشی باید به گونه ای قرار بگیرد که منشی به تمام نقاط کنترل داشته باشد. معمولا در ادارات میز منشی به صورت تک نفره است. و به همراه صندلی در قسمت ورودی قرار میگیرد وهم چنین بخشی از دکوراسیون سالن انتظار است.و می توان گفت که در روحیه پرسنل هم نیز می تواند تاثیر منفی یا مثبت بگذارد.

 

میز منشی

میز کار گروهی(میز اداری):

امروزه در بسیاری از شرکت و سازمان ها کارمندان برای داشتن انواع کار گروهی تشویق میشوند. میز کار گروهی باعث میشود که در بین کارکنان طوفان فکری شکل بگیرد.به همین دلیل بسیاری از مدیران به دنبال مجزا کردن اتاقی برای کار گروهی خود هستند.

برای ایجاد این اتاق مجزا به میز مناسبی احتیاج دارید برای تهیه ی میز کار گروهی باید باتوجه به تعداد کارمندان و فضایی که میخاهید میز را در آن جا قرار دهید. میز کار گروهی خود راانتخاب کنید.از سویی میتوان میز کار گروهی را شیوه جدید در طراحی دکوراسیون داخلی دانست.

این میزها اجازه می دهند که تا تعداد کارکنان در فضایی کوچکتر اما کاملا بهینه و مناسب مشغول به فعالیت باشند. در نهایت اخرین مزیت میز کار گروهی ساده شدن و بهره بردن همه افراد  از امکانات اشتراکی از جمله پرینتر، اسکنر ،فکس و…. است.

 

میز کار گروهی

میز کنفرانس (میز اداری):

میز کنفرانس برای اتاق های مذاکره وسالن های کنفرانس استفاده میشود.

اتاق کنفرانس یکی از بخش های مهم اداری است زیرا  قدرت و عظمت گروهی کارکنان آن شرکت را نشان می دهد. وهمچنین  تصمیم گیری های مهم و بلند مدت در آن گرفته میشود و به همین دلیل طراحی و دکوراسیون داخلی خاصی دارند به همین علت  میز های کنفرانس در طرح های متفاوت و زیبا طراحی میشوند. تا با دکوراسیون هم خوانی داشته باشند و در طراحی از رنگ ها ومتریال های مختلفی استفاده میشود. تا گیرایی خاصی داشته باشند  و از حالت بی روح خارج شوند. متنوع بودن این میز ها انتخاب مشتریان نسبت به علایق و طرحی که مورد نظرشان است را آسان میکند.

میز کنفرانس

میز پذیرش یا کانتر:

میز های کانتر یا همان پذیرش در بانک ها مطب ها و…استفاده میشود. میز های کانتر فضای زیادی نیاز ندارند و برای یک یا دونفر طراحی میشوند.

این میز ها سبک و قابل حمل هستند و بهتر است که کانتر طوری طراحی شود .که ارتباط بین کارمندا ن ومراجعه کنندگان را آسان کند و همچنین طراحی ان به گونه ای باشد. که موجب اسیب و ناراحتی کارمندان در دراز مدت نشود جنس این میزها معمولا MDF با روکش PVC  است که مقاومت بالایی در برابر فشار دارند. و طوری طراحی میشوند که قابلیت جمع شدن دارند.میز کانتر به چند دسته تقسیم میشوند. مانند: کانتر اداری ، بیمارستان ، بانک و …. که در آینده به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.

میز کانتر یا پذیرش

 

 



:: برچسب‌ها: خرید میز اداری , میرهای اداری , میز اداری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: