ساعت دیواری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ساعت دیواری
نوشته شده در یک شنبه 27 مهر 1399
بازدید : 33
نویسنده : مینا ارمین نژاد

ساعت دیواری

 

ساعت دیواری یکی از عناصر پر کاربرد و تزیینی در فضای داخلی ویکی از اساسی ترین وسایل دکوری است. که متناسب با طراحی اتاق خواب و پذیرایی انتخاب میشود

 

ساعت دیواری طرح ها ی زیادی دارد.مانند:
1-ساعت دیواری مدرن
2-ساعت دیواری فانتزی
3-ساعت دیواری تبلیغاتی
نکات طلایی در خریدیک ساعت دیواری:
در انتخاب ساعت دیواری باید نکات فراوانی را در نظر داشت.اولین نکته این است که بدانیم ساعت درکجا نصب میشود.دربرخی موارد یک ساعت پاندولی مناسب است. و در برخی موارد خرید یک ساعت کوچک مدرن برای خانه هایی که سبک کلاسیک دارند. ساعت های پاندولی در نوع ایستاده انتخاب مناسبی هستن.
اگر می خواهید نوع ساده تری از ساعت دیواری را برای دکوراسیون خود داشته باشید. به سراغ ساعت های گرد بروید. انتخاب رنگ های تیره مانند سیاه و قهوه ای وهمچنین زنگ طلایی برای ساعت دیواری با سبک کلاسیک همخوانی بیش تری دارد.

 

یکی دیگر از مهم ترین شرایط خرید ساعت این است. که مدل ساعت دیواری با مدل دیگر وسایل منزل یا محیط کار همخوانی داشته باشد. افرادی هستند که به صدای عقربه های ساعت حساس اند. به همین دلیل این افراد می توانند ساعت را در فضاهایی کم رفت و امدتری نصب کنند.

 

البته به این نکته هم توجه داشته باشیم که میزان بودجه شما نقش بسیار مهمی در انتخاب و خرید یک ساعت دیواری دارد چراکه شما باتوجه به مقدار بودجه خود تصمیم میگیرید. که یک ساعت برند گران قیمت و یا یک ساعت معمولی کوچک بخرید.

 

ساعت دیواری-رادیمان

 

ساعت دیواری مدرن:

 

همیشه هنگام چیدمان دکوراسیون خانه، یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشت.هماهنگی و همنشینی رنگ های عناصر دکوراسیون داخلی است.که اغلب زمان زیادی برای ایجاد این هماهنگی صرف می شود.

 

ساعت دیواری های چوبی یکی از بهترین ساعت دیواری ها هستند. که بدلیل مدرن بودن هم ظاهر زیباتری دارند. و هم امکانات بیشتری نسبت به سایر ساعت ها دارند. بدلیل زیبا و شیک شدن وسایل ها از چوب برای ساخت بیشتر وسایل استفاده میکنند.

 

 

 

چرا ساعت دیواری چوبی؟

 

ساعت دیواری چوبی جزو مدرنترین ساعت ها است. بخاطر زیبایی که دارد میتوانید به عنوان یک وسیله ی تزئینی دیوار استفاده کنید.مناسب همه ی سبک های دکوراسیون خانه است.

 

اگر توجه کرده باشید گفته بودیم که در انتخاب ساعت باید حواستان باشد که ساعت دیواری به دکوراسیون خانه بیاید و در اینجا میخواهیم به شما بگوییم که ساعت دیواری چوبی مناسب هر دکوراسیونی در سبک های مختلف است.

 

اگرنمیتوانید یک وسایل دکوری و یا تزئینی برای دیوار پیدا کنید میتوانید از این ساعت ها به عنوان وسایل تزئینی دیوار استفاده کنید.

 

ساعت دیواری-رادیمان

 

موتور ساعت:

 

از نوع کوارتز اصل تایوان می‌باشد و برای نصب کافیست تا ساعت را بوسیله یک میخ روی دیوار نصب کنید.
با توجه به یک تکه بودن ساعت و استفاده از روکش پی وی سی سفید بجای رنگ، تمیز کردن ساعت با یک دستمال معمولی به راحتی انجام می‌شود و بدنه ساعت در برابر خط و خش دستمال‌های زبر کاملا مقاوم است.

 

رنگ ساعت

 

رنگ‌های به‌کار رفته در طراحی دکوراتیو، نقش مهمی در انتخاب رنگ ساعت  دارد. رنگ ساعت نباید مشابه رنگ‌های به‌کار رفته در مبلمان فضا باشد. اگر ساعت را در بخش جنوبی خانه نصب می‌کنید؛
باید در انتخاب ساعت رنگ‌های قرمز، نارنجی یا زرد را درنظر بگیرید.

 

اگر محل نصب ساعت را در بخش شمالی منزل درنظر گرفته‌اید؛ اولویت با رنگ‌های نقره‌ای و سفید است. انتخاب رنگ ساعت در فنگ‌شویی منزل شما تأثیر بسیار زیادی دارد.

 

-محل نصب

 

محل نصب ساعت در چه اتاقی تعیین شده‌است. سبک دکوراسیون به‌کاررفته در اتاق،

 

-سبک ساعت

 

را مشخص می‌کند. به عنوان مثال اگر ساعت را برای نصب در آشپزخانه انتخاب می‌کنید؛ در انتخاب ساعت‌هایی شبیه به قاشق و چنگال را درنظر بگیرید.

 

یکی دیگر از ساعت دیواری های چوبی ساعت دیواردوطرفه چوبی است.

 

ساعت دیواری دوطرفه چوبی دارای شکل ظاهری شیک مناسب برای تزئین منزل محل کار و یا فروشگاه یک انتخاب فوق العاده می باشد . از جمله امکانات این ساعت فانتزی امکان چرخش و قرارگیری در جهات مختلف و نیز دارایی 2 صفحه نمایش در 2 طرف می باشد .

 

ساعت دیواری-رادیمان

 

 

 

ساعت های خورشیدی:

 

ساعت‌های خورشیدی در دوران کهن به‌طور وسیع استفاده می‌شده‌اند.این گونه از ساعت می‌تواند زمان را برحسب زاویه یا محل قرارگیری سایهٔ یک میله که با زاویهٔ مشخص نسبت به زمین قرار دارد، کار زمان‌سنجی را انجام دهد.

 

 

 

این ساعت هم با وسیله قراردادن حرکت روزانهٔ خورشید و هم وسیلهٔ ابتکاری با استقرار شاخص مخصوص و مدرج کردن سایهٔ خورشید است. این ساعت، نقطهٔ مقابل ساعت ستاره‌ای، صرفاً ساعتی روزانه است.

 

 

 

این گونه از ساعت، به‌رغم قدمت آن، از دقت قابل‌قبولی برخوردار است و انواع دقیق آن زمان ظاهری خورشیدی را با خطای حداکثر ۱۵ دقیقه (ناشی از تاب‌خوردن محور گردش زمین به دور خود) معین می‌کند.

 

 

 

ساعت های آفتابی:

 

ساعت‌های آفتابیِ دقیق با یک جدول یا نمودار ارائه می‌شوند که این خطای اندازه‌گیری زمان را در ماه‌های مختلف سال تصحیح می‌کند.

 

به گفتهٔ هرودوت، نمونه‌های اولیهٔ این گونه ساعت به اقوام سومری و کلدانی بازمی‌گردد و قدمتی حداقل ۵۰۰۰ ساله دارد.

 

 

 

ساعت های آبی:

 

ساعت‌آبی در کنار ساعت‌های آفتابی احتمالاً قدیمی‌ترین ساعت ساخت بشرند. مدل‌های ابتدایی ساعت آبی باقی‌مانده از قرن ۱۶ پیش از میلاد از مصر و بابِل به‌دست آمده.[]این گونه معمولاً از دو ظرف تشکیل شده که آب با شدت معین از یکی به دیگری می‌ریزد.

 

 

 

کاربردی‌ترین ساعت آبی متعلق به ایران است زیرا نه بر اساس خرافات یا تفریح بلکه برای یک ضرورت اساسی زندگی کشاورزی و تقسیم سهام آب قنات یا آب چشمه‌ها در مناطق کویری ساخته شده‌است.

 

کالیستنس، مورخ یونانی ۳۲۸ پیش از میلاد، که در لشکرکشی اسکندر مقدونی به ایران همراه او بود، نوشته‌است:

 

در اینجا (ایران)، در دهکده‌ها که آب را برحسب نوبت به کشاورزان برای زراعت می‌دهند، یک فرد از میان کشاورزان انتخاب می‌شود تا بر زمان نوبت (و تقسیم زمانی سهام قنات)نظارت داشته باشد.

 

 

 

برای این توضیحات خارج از بحث فقط میخاستیم که شما با ساعت هایی که در قدیم از آن ها استفاده میشدند نیز آشنا شده باشید.

 




:: برچسب‌ها: ساعت دیواری مدرن , ساعت دیواری چوبی , ساعت دیواری کلاسیک ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: